TO BE CONTINUED…

1300 metara virtuelnog platna, 2000 umetnika, 85 zemalja, dva meseca. Igra postoji od pamitveka, ali igrači su novi. Red Bull Collective Art okupio je najkreativnije pojedince sa svih krajeva planete. Sve im je bilo dozvoljeno, tema, tehnika, kompjuterske alatke…sloboda sa jednim ali – morali su da se nadovežu na priču koju je neko pre njih započeo. A cilj je bilo stvaranje beskrajnog umetničkog dela!
Red Bull Collective Art
Knez Mihailova, plato ispred Beogradskog izloga, prvi julski četvrtak, glasna muzika, tek da skrene pažnju, neki radoznali i neki žedni prolaznici, jedna galerija na otvorenom, deo kolektivnog platna – sekvence istrgnute iz veće priče, ali ne i bez smisla, jer je ljubazni Red Bull wings team na čelu sa Dijanom Kocić imao spremne odgovore na sva pitanja.
Red Bull Collective Art 2
Kako se Srbija našla na spisku 85 zemalja učesnica?
Domaće umetnike u ovaj projekat uključilo je marketing odeljenje Red Bulla iz Srbije.

Da li je u svih 85 zemalja u isto vreme bila organizovana izložba?
Ne, negde je održana ranije, negde će se tek održati. Svaka zemlja je za sebe realizovala izložbe, kada i kako im je odgovaralo.

Internacionalne sekvence koje smo mogli da vidimo povezane su sa radovima domaćih autora ili su slučajni uzorci?
Nisu povezane sa domaćim radovima, već predstavljaju najbolje sekvence svih učesnika koji su se vodili idejom projekta i tako uspeli da povežu nekoliko kvalitetnih radova. Dobar deo od tih 2000 radova je međusobno povezan, međutim dešavalo se i da se umetnici ne nadovežu na prethodni rad, pa prvobitna ideja svih radova kao jedne celina nije u potpunosti ostvarena.

Koliko je bilo domaćih učesnika? Izloženo je deset najboljih radova, koji su bili kriterijumi za izbor?
Ukupno je učestvovao 31 umetnik iz Srbije. Radovi su se birali prema tome koliko je zanimljivo, estetski privlačno i tehnički zahtevno, ali vodilo se računa i o koherentnosti između svih izabranih radova.

Šta će biti sa radovima kad se završi izložba?
Radove ćemo pokloniti umetnicima kao znak zahvalnosti za učestvovanje, nakon završetka izložbe.
Red Bull Collective Art 3
Iza neka strana imena, anfas domaćih top 10, Jovica Šević jedan od njih.
Kako si saznao za projekat?
Naleteo sam na baner ili članak negde na internetu.

Na koji način te je inspirisao rad na koji je trebalo da se nadovežeš?
U zakazano vreme sam preuzeo šablon koji je sadržao deo prethodnog rada, a na koji je bilo potrebno nadovezati se linijom, bojom, ritmom. Ja sam u desnom uglu šablona dobio beli bljesak na svetloj podlozi i ideja je bila da se crni konj kreće iz distorzije i gliča ka toj čistini.
Jovica SevicŠta misliš o nadovezivanju ideja u umetničkom postupku?
Mislim da su interakcija i prilagodljivost osnove svega. Nesavršenosti proizvedene u igri su vrednije od statičnog i kontrolisanog, jer te uče nečemu novom. Nadovezivanje prvo ograničava, a zatim oslobađa.

Na koji način i kroz koje tehnike ti oslobađaš umetnost?
Igram se kombinacijom boje, repeticije i distorzije u raznim programima (Photoshop, Illustrator, 3ds Max). Cilj mi je da proizvedem nešto optički zanimljivo. Gledam da ulovim pokret, trenutak i stanje.

Šta ti učešće na projektu znači za dalju karijeru?
Ovaj projekat je super zabava, to je sve. Lepo mi je što moj rad stoji izložen u pešačkoj zoni u Knez Mihailovoj i što je jedan od 10 izabranih radova iz Srbije. Profesionalno sam okrenut advertajzingu.

Kad ne učestvuješ na konskurima poput ovog, čime se baviš?
Pravim animirane GIF-ove, koje kačim na svom Tumblr Blogu i radim kao Associate Creative Director u marketinškoj agenciji Strawberry I&S.
Blade-Runner-Jovica-SevicKako si otkrio da želiš to da radiš?
Prvi susret sa umetnošću je bio kada sam otkrio vatru, neon, flomastere, smetnje na TV-u, izgužvane trake video kaseta i uopšte sve forme koje hipnotišu i provociraju. Dosta godina kasnije, otkrio sam i VJ-ing. Danas mi se desi da oživim neke potpuno zaboravljene apstrakcije u formi animiranog GIF-a. I to je onda to.

Šta slušaš dok stvaraš i da li ti muzika pomaže u tom procesu?
Slušam razne stvari, najviše eksperimentalnu elektroniku. Svakom vizuelnom „tripu“ tražim ekvivalentan zvuk. Ili obrnuto – iz omiljenog zvuka izvodim vizuelnu formu.

Šta te još inspiriše?
Filmovi, naučna fantastika, priroda, društvo.

Kojim si svojim projektom do sada najzadovoljniji?
Najzadovoljniji sam sveobuhvatnim autorskim radom, kada vodim klijenta od postavljanja vizuelnog identiteta do realizacije sajta, aplikacije ili adekvatnog modela oglašavanja. U agencijskom poslu volim sve što se tiče premijum segmenta tržišta, jer je komunikacija prilagođena nešto užoj ciljnoj grupi i tada je akcenat na doslednosti, odmerenosti i originalnosti poruke. Zadovoljstvo je raditi imidž kampanje i brendove koji promovišu životni stil. Konkursi poput Red Bull Collective Art su spoj lepog i korisnog – platforma za promociju mladih umetnika, koja istovremeno odlično promoviše i sam brend.

fotografije: Marko Đurić

Leave a Reply

Your email address will not be published.