Već na prvi pogled bilo je jasno, Užice nije najlepši grad u kom sam bila. Ali je zato drugačiji od svega što sam ranije videla. A magija se smisaono može poistovetiti sa neviđenim.
Užice je pomalo klaustrofobičan grad, gde se pogled sa svih strana sudara sa brdima. Ali je zato noćom prekriven sazvežđem svetlašca koja trepere u prozorima kuća na uzvisini. Drugi način da se sagleda Užice jeste da se obrne perspektiva i popne do nekog uzvišenja, do tvrđave ili do vidikovca Zabučje, pa da se odatle luta u slojevima zimzelenih nijansi, pred kojima svi problemi u životu nestaju.
Nekoliko dana posle festivala, kao podsetnik da nije sve bio san, ostalo je malo montana zelene ispod nokta, tamo dokle aceton ne doseže. I poplava zelenila iza zaklopljenih očiju, ona panorama sa Zabučja što je nadahnula većinu umetnika koji su učestvovali na projektu Revitalizacija. Ideja projekta je da grad umetnički oživi, ali naposletku, rekla bih, najviše su se revitalizovali upravo učesnici festivala. Zbog čudesne prirode, zbog dobrog druženja, i naravno, zbog komplet-lepinje.
Rezultat svega toga su četiri oslikana zida, tri protegnuta u visinu, jedan u dužinu.
Zagrebački umetnik Lunar nacrtao je letećeg mačora sa prozorima umesto očiju. Ko prati njegov rad, može da primeti analogiju okno↔oko na njegovim poslednjim muralima, jer prozori zapravo i jesu oči na zgradama. Artez je takođe ostao dosledan svom stilu, te je naslikao, po mom mišljenju, najlepšu cicu ikada. Treći festivalski zid, na Slanuši, kod kafea Šangaj, obojio je Nikola. Naslikao je Užice pritisnuto stilizovanim brdima i jedno oko koje sa visine sve to nadgleda ili tek uživa u pogledu.
Pored tri glavna zida, revitalizovan je i zid u blizini Gradske galerije. Po njemu sad lete laste, jedan medved plovi u čamcu, tu je veverica sa krofnom i sladoledom umesto očiju, dečak među planinama, bik, zec, mačka, kaligrafija u pretopu i (stid i ponos mrtvu trku vode) moja devojčica sa brdima i jelkicama u kosi.
Dok čekamo fotografije i ostalih gotovih radova, bacite oko na društvene mreže. Revitalizacija ima predivan Fejsbuk i Instagram i bilo bi skroz bezveze da ih ne pratite!
Pingback: UNITED COLORS OF BELGRADE – WARM UP! | stihnaasfaltu.rs